Ostetaan ja myydään tiedotteet

Ostetaan

Tervehdys kaikille,

Vuolenkosken Myllyn Eero Savinainen olisi kiinnostunut MIAG- tasoseulast, tyyppiä 4M 124. Seulaelementtien mitat 800x1600 mm, kerrokisia 13, pohja ja kansi tarvitaan. Onko kellään tarjota tai tietoa, mistä tällaisen seulan voisi saada?

terveisin
puheenjohtaja

Ilmoitus: Ostetaan käytetty jauhoannosteluvaaka, Korpelan Mylly Oy, Arto Leppälä. puh. 0500-160 700

Myydään

MYYTÄVÄNÄ MYLLYKIINTEISTÖ UUDESSAKAUPUNGISA
Perustiedot
Sijainti: Varanpääntie 122, 23450 Uusikaupunki (Lokalahti)
Kiinteistötunnus: 895-508-1-19
Tontin pinta-ala: 1248 m²
Rakennukset: Myllyrakennus 1490 m²

Rakennus
Kiinteistöllä sijaitsee myllyrakennus, jonka kokonaispinta-ala on 1490 m² ja huoneistoala yhteensä 1251 m². Huoneistoalasta on tuotanto- ja varastotilaa 1025 m², toimistotilaa 42 m² ja muuta huoneistoalaan kuuluvaa tilaa 184 m².

Rakennus on valmistunut vuonna 1950 ja laajennusosa vuonna 1957. Rakennuksen valssimyllyssä on viisi kerrosta ja muussa osassa neljä kerrosta.

Tuotantotilojen lisäksi rakennuksessa on asuntola, johon kuuluvat sosiaalitilat, toimistotilat, kaksi asuntoa – yksiö ja kaksio. Asuntola on pääosin alkuperäisessä 1950luvun kunnossa. Rakennukseen kuuluu kaksi autotallia, työtila ja kaksi kattilahuonetta. Lämmitysjärjestelmänä on vesikeskuslämmitys sisältäen öljylämmityskattilan ja keskuslämmityskattilan kiinteille polttoaineille.

Myllyrakennukseen kuuluvassa kuivurissa on laitteet viljan vastaanottoon, esipuhdistukseen ja lajitteluun. Varastosiiloja on 12 kappaletta, joiden kokonaiskapasiteetti on noin 100 tonnia viljaa. Viljan vastaanotossa on mekaaninen vastaanottovaaka jonka kapasiteetti on noin 15 tonnia tunnissa. Myllylaitoksessa on kaksi kiviparimyllyä, vasaramylly sekä valssimylly. Valssimyllyssä on oma erillinen viljanpuhdistamo ja viljan esikuorinta. Lisäksi laitteistoon kuuluvat viljan leikkuri, hiutalevalssi ja erillinen kuorimakone. Raaka-aineen, puolivalmisteiden ja lopputuotteiden siirto tapahtuu mekaanisesti tai pneumaattisesti.

Myllylaitteilla voidaan valmistaa jauhoja, leseitä, suurimoita, rouheita ja hiutaleita. Laitteet soveltuvat vehnän, rukiin, ohran ja kauran jalostamiseen.

Myllyn taustaa
Myllyssä on ollut tuotantotoimintaa 50-luvulta vuoteen 2009 asti. Mylly on tunnettu laadukkaista tuotteistaan. Myllyssä on viimeksi valmistettu luomutuotteita vähittäiskauppaan, leipomoihin, suoramyyntiin myllyn myymälästä. Myllyssä on lisäksi valmistettu rahtijauhatusta.

Myllyn nykyinen omistaja on huoltanut koko myllyn ja sen laitteiston. Omistaja on muun muassa puhdistanut rakennuksen sekä huolehtinut laitteistojen huolloista ja kunnossapidosta. Valssimyllyn jauhatuskaavio, työohjeet ja tarvittavat koejauhatukset on tehty. Mylly on teknisesti valmis käyttöönotettavaksi tuotantokäyttöön.

Liittymät
Sähköliittymä: Fortum, sulakekoko 3 x 100 A, kaukoluettava mittaus. Asuinhuoneistoissa huoneistokohtaiset mittarit.
Vesiliittymä: Tirkkala-Hakula Vesiosuuskunta
Myyntihinta
Kiinteistö rakennuksineen ja laitteineen sekä liittymät tarjousten mukaan. Myös muu irtaimisto myydään sopimuksen mukaan.

Lisätiedot ja tiedustelut
Mikael Sunell Eversheds Asianajotoimisto
Gsm: 046 600 1740
S-posti: mikael.sunell@eversheds.fi

Myytävänä Precisa 300 C laboratorio vaaka punnitustarkkuus 0,01 g
hyväkuntoinen myydään edullisesti.

Kauko Penttinen puh 0500-372048

Myytävänä sähkömoottorit:
- Strömberg 44kw 2956 r/min
- Strömberg 2,2 kw 1420 r/min
- Elektrim 11kw 2910 r/min
- Asea 1,05 kw 920 r/min

Myydään edullisesti kaikki yhdessä tai erikseen
Kauko Penttinen puh 0500-372048

Myytävänä:
"Libra"-automaattinen jauhovaaka 25kg
- korkeapainetuuletin
- tasomittari 3kpl
- yksi jalkakäyttöinen, paineilmalla toimiva kansi- ja pohjanitoja
Hasse Österberg, puh. 02-423 164

Ilmoitus: Myydään viljavaaka, vasarajauhomylly, paineilmakuivain, sähkömoottoreita, sekoitussiilo, lavavaaka ja muutakin myllytarvikkeita, Korpelan Mylly Oy, Arto Leppälä, puh, 0500-160 700

Ilmoitus: Höflinger Umwelttechnik, mylly-ja konerakennus, Neustadt/Weinstr, Saksa. Myydään käytettyjä Bühlerin myllylaitteita, puh. +49-(0) 06327 9797-0, sp info@hoeflinger.com, www.hoeflinger.com Myllytarvike oy auttaa tarvittaessa yhteydenpidossa myyjään.

Myynnissä olevista myllyistä sekä myllytarvikkeista saat lisätietoja Myllyliiton hallituksen puheenjohtajalta puh. 040 195 5840 / 044 541 8735

Myllytarvikkeella on myynnissä seuraavia tuotteita:
- Jauhopussi 1 kg, 2 kg, 3 kg, 4 kg ja 5 kg sekä 5 kg:n pussi myllylogolla
- Paperisäkki 10 kg, 25 kg ja 40 kg
- Säkinsuuompelulanka
- Kuumaliima
- Käsikiristekalvo
Nämä tuotteet voit tilata täältä.